Nedavno su objavljeni podaci o tekućim transferima tokom prošle godine iz Centralne banke Bosne i Hercegovine.

Na osnovu ovog saoštenja rema ukupni tekući transferi u 2023. godini su iznosili 5,26 milijardi KM, što predstavlja povećanje od 307 miliona KM u odnosu na prethodnu godinu.

Od ukupnog iznosa tekućih transfera, 3,79 milijardi KM odnosi se na novčane doznake iz inostranstva, ili personalne transfere, što je povećanje od 203 miliona KM u odnosu na prethodnu godinu.

 

 

Preostalih 1,48 milijardi KM čine ostali tekući transferi, pri čemu najveći dio, 1,36 milijardi KM, čine penzije iz inostranstva, prema navodima Centralne banke.
Valuta Bosne i Hercegovine je “konvertibilna marka” (KM), koja se sastoji od stotinu “feninga” (F).

Prva serija novčanica KM, u apoenima 50 F, 1 KM, 5 KM i 10 KM, puštena je u opticaj 22. juna 1998. godine, dok su novčanice u apoenima 20 KM, 50 KM i 100 KM izdate 27. jula 1998. godine. Novčanica od 200 KM izdata je 15. maja 2002. godine.

Kada je riječ u novčanicama ,novčanice postoje u apoenima.Podavno su novčanice  50 F, 1 KM i 5 KM su povučene iz opticaja i više nisu legalno sredstvo plaćanja.U opticaju su novčanice KM u pet različitih apoena: 10 KM, 20 KM, 50 KM, 100 KM i 200 KM.

 

 

Novčanice KM u apoenima 10 KM, 20 KM, 50 KM i 100 KM se izdaju u dvije verzije dizajna za Federaciju Bosne i Hercegovine i Republiku Srpsku, dok novčanica od 200 KM ima jedinstven dizajn za cijelu Bosnu i Hercegovinu. Sve novčanice KM koje su u opticaju su zakonito sredstvo plaćanja u Bosni i Hercegovini.

Centralna banka Bosne i Hercegovine primjenjuje stroga pravila valutnog odbora, kako bi stavljanje u opticaj i povlačenje novčanica domaće valute, konvertibilne marke, bilo u skladu sa zakonom koji je utvrđen Zakonom o Centralnoj banci Bosne i Hercegovine.

Službeni devizni kurs za valutu Bosne i Hercegovine je postavljen na jednu konvertibilnu marku za 0,511292 eura, ili obrnuto, jedan euro za 1,955830 konvertibilnih maraka.

 

 

BONUS TEKST :

Kada je riječ o turističkoj ili putničkoj agenciji,ona predstavlja  poslovni subjekt koji djeluje kao posrednik u organizaciji putovanja i turizmu, obavljajući zadatke koordinacije, organizacije i posredovanja na tržištu turizma. Turistička aktivnost se može  opisati kao pravno lice čija osnovna djelatnost obuhvaća organiziranje putovanja, sklapanje ugovora o prijevozu i smještaju turista, te pružanje različitih usluga svojim klijentima i sudionicima turističkih aktivnosti.

 

Prvi korijeni posredovanja i organiziranja putovanja datiraju iz Rimskog Carstva (Cursus Publicus), a kasnije je poštanska služba postala važan faktor, prvo u Francuskoj, a zatim i u ostatku Europe, od 16. do 19. stoljeća.

Razvoj organizacija i posredovanja u putovanjima bio je potaknut društvenim napretkom i izgradnjom prometnih puteva te prijevoznih sredstava. U Francuskoj je nastao prvi ured za informiranje i posredovanje poznat kao Bureau d’Adresses “Coq d’Or” (Zlatni pijetao), koji se bavio organiziranjem putovanja, rezervacijom smještaja i slično. Broj takvih ureda, koji su pružali usluge organizacije i posredovanja, znatno se povećao u 18. stoljeću diljem Europe, nazivajući se “enterpreneurs”, što na francuskom jeziku znači poduzetnik.

 

Interesantno je da je s razvojem migracija Europljana u prekomorsku Ameriku, potaknut je razvoj putničkih agencija radi organizacije putovanja, dobivanja putnih isprava i prijevoznih karata.I dan danas postoji veliki broj prevoznika i turističkih agencija koje će vas za vaše nove odvesti gdje god vi to želite.

Preporučujemo