Kod pravoslavnih hrišćana,od 18.3 do 5.5. počinje strogi Uskršnji post.Kao i svaki post,tako i ovaj ima određena pravila,ali i neke odavno priznate propise.Veliki broj vjernika inače učestvuje u postu.Ovo je godišnji post koji traje 40 dana.Postoje i određena pravila koja treba poštovati,a nisu svi upoznati sa njima. U početnoj fazi posta ,velika većina vjernika posti.Znači ovo zahtjeva potpunu posvećenost postu i odricanje određene hrane i taj period traje 7 dana.Nakon 7 dana postači imaju pravo da se pričeste.Eh sad ,postoji pitanje da li je ovo zapravo dozvoljeno. Postači prihvataju liturgijski način života na neko vrijeme ,te se vjerno pridržavaju perioda posta i u tom periodu imaju pravo da se pričešte na svakoj Liturgiji (nije striktno prpisano koja Liturgija to mora biti).Znači nije neophodno da Liturgija bude sastavni dio posta ili da se prilagodi njemu.Post zapravo ima za cilj određenu disciplinu.To nije način da se dobije određena privilegija,jer se pričeštimo nakon 7 dana.Moguće je ovaj post obavljati n način da se konzumiraju samo hljeb i voda.Naravno da ne smatramo uvijek da smo dostojni ,ali ipak smo Božijom milošću udostojeni i pozvani da učestvujemo. Ipak, to ne znači da možemo pristupiti pričesti na bilo koji način.

 

 

Jako je bitno istaknuti važnost da se izvrše djela koja zapravo pokazuju poštovanje prema bogu.Jer ipak postimo puni volje,ali i nade za oprostom.naše je da se trudimo i da naša predanost i ljubav prema bogu ostanu nepokolebljivi.postoje razne situacije koje nas mogu zadesiti ,ali to ne značui da se naša vjera u boga treba poljuljati,to nikada ne trebamo dozvoliti.Mi napredujemo na ovom putu svakim korakom te na taj način naša vjera jača i ljubav prema Bogu se pojačava i povećava.Naše pričešće mi zapravo primamo zahvaljujući Božijoj milosti.

 

Gojko Perović se pita da li je neprimjereno zapravo nekoga “etiketirati” kao grešnika jer se ne pridržava posta?

Grijeh  trajno narušava naše postojanje dok se predajemo privlačnosti zadovoljstava hrane, odmora i bezbrižnosti, uzdignuvši te želje do statusa idola. Kao posljedica, upadamo u zamku promiskuiteta. No, praksa posta predstavlja suštinski svakodnevni ritual koji omogućuje našim dušama da pronađu utehu. Bez posta, pojedinci nisu sposobni istinski sebi pomoći.

 

 

Označiti ih kao loše bilo bi nepravedno; oni propuštaju priliku da se oslobode okova greha. Post služi kao sredstvo oslobađanja naše duše i tela od kandži nepravde. U suštini ljudskog bića, nedostaje svetosti. Upornost je ključna. Samo doživljaj predivne večeri ne garantuje bezbrižno jutro. Stoga je od vitalnog značaja dosledno nastojati svakog dana osloboditi se prekršaja.

 

 

Post je instrument koji podstiče duhovni napredak, hrabrost u vjeri i oslobađanje duše od svjetovnih žudnji.Na samom početku, post je implicirao potpuno suzdržavanje od sve hrane.Ipak, u pravoslavnom kršćanstvu, post se razvio tako da obuhvata izbjegavanje određene “masne” hrane, kao što su životinjske masti i jela pripremljena s biljnim mastima. Treba istaknuti da je ovaj verski obred privremeno suspendiran tokom “masne nedjelje” nakon Uskrsa.

 

Nasuprot široko prihvaćenom uvjerenju, post na srijedu označava sećanje na Judinu izdaju Isusa Hrista, događaj koji se desio upravo tog dana u sedmici. Treba istaknuti da je ovaj verski obred privremeno suspendiran tokom “masne nedjelje” nakon Uskrsa.Nasuprot široko prihvaćenom uvjerenju, post na srijedu označava sećanje na Judinu izdaju Isusa Hrista, događaj koji se desio upravo tog dana u sedmici.

 

 

Kroz vekove, sreda i petak su imali poseban značaj kao dani molitve i posta u pravoslavlju, osim tokom šestonedeljnog Božićnog posta i sedmonedeljnog Uskršnjeg posta.Tokom cijele godine, vjernici se pridržavaju prakse suzdržavanja od masne hrane tih određenih dana.Treba istaknuti da je ovaj verski obred privremeno suspendiran tokom “masne nedjelje” nakon Uskrsa.Nasuprot široko prihvaćenom uvjerenju, post na srijedu označava sećanje na Judinu izdaju Isusa Hrista, događaj koji se desio upravo tog dana u sedmici.

 

Preporučujemo