Trajanje Mašinskog fakulteta je tri godine, a prosečna plata nakon završetka iznosi oko 200.000 dinara.Iako su ovo jako zanimljivi podatci,vrlo rijetko ko upiše,a kamoli azvrši Mašinski fakultet.

 

 

Izgleda da većina srednjoškolaca u Srbiji godinama upisuje popularne fakultete poput Elektrotehničkog fakulteta, Fakulteta organizacionih nauka ili privatnih visokoškolskih ustanova koje obučavaju programere i IT menadžere. Rijetko ko od njih se odlučuje za trogodišnje studije koje pružaju siguran posao i dobru platu, kao što je to slučaj sa Mašinskim fakultetom u Beogradu.Mašinski fakultete je najinteresantniji jer ima mnogo smjerova ali i nudi mnogo opcija i mnogo „otvorenih vrata“.Uprkos tome,mnoga djeca se ipak odlučuju za druge fakultete koji mogu trajati i po 6-7 godina.

Mašinsko inženjerstvo posebno je značajno, a kompanije već tokom druge godine studija privlače polaznike tog smera. Međutim, uprkos visokoj tražnji, broj mašinskih inženjera nije dovoljan, iako se plata za tu poziciju kreće iznad 260.000 dinara. Ukoliko uzmete novine i pregledate oglase za posao, primetićete da svaki treći oglas namenjen je upravo mašinskim inženjerima.Uprkos svim tim faktorima,vrlo je malo mašinskih inžinjera.

 

 

Takvi oglasi ostaju na sajtovima za pronalaženje posla i po nekoliko nedelja. Mašinski inženjer je izuzetno traženo zanimanje, što znači da oni koji se odluče za taj smer gotovo odmah nalaze posao, dok poslodavci često čekaju na njih. Ipak, nedostatak mašinskih inženjera proizilazi iz nedostatka zainteresovanih studenata, iako su plate nakon završetka studija obično iznad 1.500 evra.Znači moglo bi se reći da za mašinskog inžinjera nema ni krize ni nezaposlenosti. Kao što smo već naveli,tokom druge godine,kompanije tražite studente sa Mašinskog fakulteta.

Sprovedena su mnoga istraživanja a podatci nam govore da plata inženjera može premašiti i iznos od 260.000 dinara, čime ih svrstava među najbolje plaćene profesije u Srbiji. Mašinski fakultet u Beogradu već dugi niz godina ima reputaciju kvalitetnog fakulteta koji je relativno lako upisati. Na osnovnim studijama mašinstva postoje dva smera u trajanju od tri godine – mašinsko inženjerstvo i informacione tehnologije u mašinstvu. Prvi program prima oko 620 studenata, dok drugi prima samo 60.Ipak ni to nije razlog da se obeshrabrite. Uvijek se može raditi nešto drugo dok se ponovo ne dođe vrijemeza  prijemni upis na Mašinski fakultet.

Međutim, zbog nedovoljnog interesovanja studenata, gotovo svi upisani budu na budžetu. Od ukupno 600 upisanih studenata, samo polovina završi fakultet u predviđenom roku. Druga polovina, oko 300 studenata, odustane ili na samom početku ili tokom apsolventskog staža, obično zbog već ostvarenog zaposlenja, budući da poslodavci počinju da primećuju buduće inženjere mašinstva već od druge godine studija.Nije čudno da je mali broj studenata,obzirom da mladi masovno odlaze iz naše zemlje u inostranstvo.Najveći broj mladih ljudi odlazi u Njemačku,zatim tu su Austrija,Turska i mnoge druge zemlje.

 

 

Naravno tu su i studenti koji završe Mašinski fakultet i to u roku.Oni odmah nakon diplomiranja mogu pronaći posao gdje će odraditi pripravničk istaž,a kasnije mogu ostati i da rade za stalno na tom poslu.Interesantan je podatak da se na prijemnom ispitu za Mašinski fakultet uglavnom trebaju riješiti matematički zadatci.Možda je to i razlog zbog kojeg tako malo srednjoškolaca upiše ovaj fakultet.Nisu svi učenici dobri u matematici,niti vole rješavati matematičke zadatke.Mašinski inžinjeri su najveći stručnjaci za pogon kod motora,vozila,plovila,ali i mnoga energetska postrojenja.

Preporučujemo