Priča o Josipu Radeljaku, poznatom i kao Dikan, duboko je isprepletana sa slavom, luksuzom, moći i – možda najviše od svega – bolnim ličnim gubicima i turbulentnim vezama. Njegovo ime decenijama odzvanja u medijima, često povezano s glamuroznim životom, jet-set stilom, poslovnim uspesima i, još češće, sa ženama koje su bile deo njegove biografije. No, dok je spoljašnji svet video bogatstvo, šarm i uspeh, ispod te površine krio se niz teških, često tragičnih odnosa koji su ostavili dubok trag i na njemu i na ženama koje su ga volele.

U javnosti, Dikan je poznat kao biznismen, producent, zavodnik, ali i kao čovek čija je blizina često bila pogubna po emotivnu stabilnost njegovih partnerki. Njegovi odnosi nisu bili samo romanse – oni su postajali javne drame, ponekad sapunske, ponekad tragične, ali nikada bez posledica. Njegove veze sa slavnim ženama regiona bile su burne, strastvene i, nažalost, često završavale sa tugom ili distancom.

Najemotivnija i najšokantnija poglavlja njegove priče vezana su upravo za žene koje su u jednom trenutku svog života izabrale da mu veruju, vole ga i dele s njim svakodnevicu. Među njima, četiri imena ostala su posebno upečatljiva – Beba Lončar, Ena Begović, Vlatka Pokos i Dolores Lambaša.

Beba Lončar – glumica izuzetne lepote i harizme, koja je u Italiji stekla status prave dive, svoj mir pokušala je pronaći u vezi s Dikanom. U početku se činilo da je njihova zajednica stabilna i ispunjena – krunisana je rođenjem sina Luke. Ipak, ono što je započelo kao porodična idila, ubrzo se pretvorilo u ličnu tragediju.

  1. Dikanova afera sa glumicom Enom Begović označila je kraj njihove veze.

  2. Beba je tada preživela tešku emocionalnu krizu.

  3. Koristeći svoj položaj i uticaj, Radeljak je uspeo da dobije starateljstvo nad sinom, navodno uz pomoć pravnih manipulacija.

Šokantna tvrdnja koja se kasnije pojavila u javnosti bila je da je Beba navodno smeštena na kliniku za odvikavanje – iako nikada nije potvrđeno da je imala problem sa zavisnošću. Njena povučenost iz javnog života bila je nagla, i danas živi daleko od reflektora, u osami Beograda, bez kontakta sa sinom. Jedna izjava, preneta u medijima, ostavila je dubok trag:
„Dikan mi je rekao da je bolje da Luka mene zaboravi.“

Ena Begović, još jedno poznato ime regionalne scene, bila je žena čiji je život i karijera prerano prekinuta. Sa Dikanom je započela vezu dok je on još bio formalno vezan za Bebu Lončar, što je odmah izazvalo talas osuda i tabloidne naslove.

Međutim, njihova veza je vremenom postajala sve ozbiljnija, a rezultat te ljubavi bila je kćerka Lana, čije je rođenje trebalo da bude nova stranica za njih dvoje. Nažalost, ta stranica nikada nije stigla da se ispiše do kraja.

Ena je stradala samo mesec dana nakon porođaja, u saobraćajnoj nesreći na Braču, dok je u automobilu bio i Dikanov sin Luka, koji je vozio. Ova tragedija je ostavila Dikana samog sa novorođenčetom i ogromnim gubitkom. Ena je bila voljena, talentovana i poštovana u čitavoj regiji, i njena smrt do danas ostaje rana u kolektivnoj memoriji. Njeno ime i dalje se s poštovanjem i tugom izgovara, a tragična simbolika njenog kraja bacila je senku na sve naredne odnose koje je Radeljak imao.


Vlatka Pokos, pevačica i voditeljka, pojavila se u njegovom životu kao potencijalna nova šansa za ljubav. Njihova veza je u početku bila oličenje luksuza – skupa putovanja, pažnja medija, ekstravagantni život. Ali, ono što se spolja činilo kao bajka, u privatnosti je bilo sasvim drugačije.

U svojoj autobiografiji „Život u raju“, Vlatka je detaljno opisala razarajuću dinamiku njihove veze:

  • Konstantan psihološki pritisak.

  • Emocionalno zlostavljanje i izolacija.

  • Osećaj da je izgubila lični identitet.

Dikan je u javnosti branio sebe tvrdnjom da Vlatka nije bila sposobna za ozbiljnu vezu, niti spremna na porodične obaveze. Njihov razvod 2007. godine bio je praćen medijskim haosom – obostrane optužbe, senzacionalni naslovi, javne prepirke. Nakon svega, Vlatka se preselila u Kanadu, gde je pronašla mir daleko od prošlosti. Danas se vratila u Hrvatsku, ali naglašava da su joj zdravlje i unutrašnja ravnoteža postali životni prioriteti.


Dolores Lambaša, glumica u usponu i poslednja poznata Dikanova partnerka, bila je zaljubljena u njega uprkos velikoj razlici u godinama. Javnost je sumnjičavo posmatrala njihovu vezu, često praveći paralelu između nje i Ene Begović – fizička sličnost, glumački talenat, mladost…

Ali kao i u slučaju prethodnih veza, kraj je bio tragičan. Dolores je 2013. godine poginula u saobraćajnoj nesreći kod Slavonskog Broda. Iako Dikan nije bio prisutan, mediji su ponovo povezivali njen kraj s tamnom senkom koja je lebdela iznad njegovih ljubavi. Bila je mlada, perspektivna, a njena smrt dodatno je učvrstila narativ da žene koje mu priđu – ne ostaju neokrznute.


Danas, Josip Radeljak živi daleko od očiju javnosti. Njegov stil života se značajno promenio – od stalne prisutnosti u medijima, luksuznih žurki i glamuroznih veza, do povučenosti i tišine. No, ma koliko da se povukao, njegova prošlost ga ne pušta. Svaka od tih žena ostavila je trag na njegovom životu, ali i on na njihovom – često bolan, težak i nerešiv.

Zavisno od ugla iz kog ga ljudi posmatraju, Dikan može biti:

  • Neodoljivi zavodnik koji je jednostavno bio magnet za žene.

  • Manipulator, sposoban da kontroliše živote partnerki, često uz emocionalnu dominaciju.

  • Simbol jednog vremena, kada su emocije, strast, moć i tragedija hodale ruku pod ruku.

Njegova biografija deluje kao da je napisana po uzoru na klasičnu dramsku strukturu – uvod, zaplet, kulminacija, tragedija. Gotovo svaka ljubavna priča iz njegovog života završila je ili gubitkom ili javnim skandalom. Postavlja se pitanje: može li čovek proći kroz toliko bolnih iskustava i ostati isti? Ili – što je verovatnije – postaje zatvoren, tiši, obazriviji.

Iako možda više nije u središtu pažnje, Radeljakov život i dalje intrigira, podseća i opominje. Linija između ljubavi i tragedije u njegovom slučaju često je bila nevidljiva, a granica između uspeha i gubitka – tanka i lomljiva.

U tom smislu, njegova priča je više od biografije – ona je portret jednog čoveka čiji je lični život postao ogledalo kolektivnih emocija čitave epohe.

Preporučujemo