Proteklih dana, na prostoru Novog bežanijskog groblja, održan je skup posvećen sećanju na Sašu Popovića, koji je preminuo pre šest meseci. Ovaj događaj okupio je članove porodice, prijatelje, kolege i poštovaoce njegovog dugogodišnjeg rada. Popović je bio jedna od ključnih figura u muzičkoj industriji regiona – kao muzički producent i suosnivač Grand produkcije, oblikovao je karijere mnogih izvođača i ostavio dubok trag u domaćem šou-biznisu.

Uprkos prisustvu brojnih poštovalaca, pažnju javnosti najviše je privuklo odsustvo Lepe Brene, njegove bliske saradnice i prijateljice. Njih dvoje su decenijama sarađivali, zajedno gradili imperiju u muzičkoj industriji i delili mnoge važne profesionalne, ali i privatne trenutke. Zato je njeno nepojavljivanje izazvalo niz komentara, pitanja i spekulacija, naročito u kontekstu njihove bliskosti kroz višedecenijsko prijateljstvo.
Prema rečima osoba bliskih Popovićevoj porodici, Brenino povlačenje počelo je već u trenutku kada je postalo jasno da se Saša suočava s ozbiljnim zdravstvenim problemima. Iako su mnogi očekivali da će se tada još više približiti, kao što bi bilo prirodno u takvoj situaciji, dogodilo se suprotno – pevačica je sve ređe komunicirala, a navodno i izbegavala lični kontakt. Istina je da su postojale određene poruke koje je slala porodici, ali su one, kako se tvrdi, bile više formalnog i kurtoaznog karaktera, bez dublje emocije ili angažmana.
Jedna činjenica naročito je izazvala pažnju: dok je Popović boravio u porodičnoj kući na Bežanijskoj kosi, u neposrednoj blizini Breninog doma, ona ga nije nijednom posetila. Uprkos tome što su bili udaljeni svega stotinak metara, do susreta nije došlo. Ljudi iz njegovog bliskog kruga tvrde da se Popović nikada nije žalio zbog toga. Štaviše, ostao je dostojanstven do kraja, izbegavajući da o toj temi govori čak i s bliskim ljudima. Oni koji su ga znali kažu da nije gajio zamerke prema Breni i da je, i u tim trenucima, pokazao velikodušnost i smirenost, bez javnog komentara ili ogorčenosti.
U trenucima kada se Popovićevo zdravstveno stanje dodatno pogoršalo, očekivalo se da će Brena pokazati više prisustva, makar simbolično. Međutim, to se nije dogodilo. Nije posetila njegov dom, nije bila prisutna kada je on preminuo, a takođe je izostala i sa komemoracije, četrdesetodnevnog pomena, kao i sa okupljanja na šestomesečnici njegove smrti. Sve to izazvalo je brojne reakcije, kako među običnim građanima, tako i unutar estradnog sveta.
Zbog svega što su delili, mnogi smatraju da je njen izostanak više od pukog izbegavanja javnosti – vide ga kao čin emocionalnog distanciranja, koji ostavlja gorak ukus. Važno je podsetiti da Popović nije bio samo kolega, već i neko ko je imao presudnu ulogu u razvoju Brenine karijere.
U ranim danima njene muzičke karijere, kada je još uvek bila mlada i neafirmisana pevačica, Popović je bio taj koji je, prema dostupnim informacijama, razgovarao sa njenim ocem i ubedio ga da dozvoli ćerki da se priključi tadašnjoj muzičkoj grupi Lira šou. Ta grupa je ubrzo evoluirala u legendarni sastav Slatki greh, koji je u velikoj meri proslavio Lepu Brenu širom bivše Jugoslavije.
U tom kolektivu, ona je brzo postala glavna zvezda, a kako su isticali bivši članovi grupe, imala je i najveću finansijsku korist. Njena prepoznatljivost, harizma i energija doveli su do toga da Slatki greh postane simbol zabavne muzike osamdesetih.
Saradnja između Popovića i Brene nije se završila s raspadom grupe. Naprotiv, nastavila se i u novom poslovnom obliku. Zajedno sa Bobom Živojinovićem, Breninim suprugom, osnovali su Grand produkciju – medijsku i muzičku kuću koja je decenijama diktirala trendove na domaćoj sceni.
Grand produkcija je lansirala brojne pevače, kreirala TV formate i postala fabrika zvezda. U tom procesu, i Popović i Brena ostvarili su veliki uticaj i značajne prihode. Kada su kasnije odlučili da prodaju kompaniju, profitirali su svi – i poslovno i lično. Upravo zbog te simbioze kroz poslovne uspehe, mnogima je bilo teško da razumeju kako je došlo do ovako dubokog udaljavanja.
Različita su mišljenja o tome zašto je Brena izostala iz Popovićevih poslednjih dana i komemoracija. Postoje tri osnovna tumačenja:
-
Lični razlozi koje ne želi da deli s javnošću
-
Strah od medijskog senzacionalizma i želja da izbegne javne spekulacije
-
Eventualna tiha nesuglasica koja nikada nije dospela u javnost
Bez obzira na uzrok, činjenica ostaje da je Brena izostala u trenucima kada se od nje, ne samo kao javne ličnosti, već i kao dugogodišnje prijateljice, očekivala prisutnost. Taj čin ostavio je ne samo čuđenje, već i određenu emociju tuge kod ljudi koji su pratili njihov zajednički rad.
Važno je napomenuti da Brena do danas nije dala nijednu izjavu povodom cele situacije. Ćuti i ne komentariše, što dodatno otvara prostor za nagađanja. U medijima i među publikom i dalje se postavljaju pitanja o mogućem prekidu odnosa, zamerkama, neizgovorenim rečima, ili jednostavno o ljudskoj nemoći da se nosi sa gubitkom.
S druge strane, ono što niko ne osporava jeste da je Saša Popović bio stub muzičke scene Balkana. Njegova sposobnost da prepozna talenat, da organizuje i vodi velike projekte, ali i da gradi dugoročne odnose, čini ga osobom koja je ostavila neizbrisiv trag. Njegovo nasleđe nije samo u emisijama koje je kreirao, ni u pevačima koje je lansirao, već u tome što je uspeo da poveže tradiciju i savremeni šou-biznis, u vremenu kada se cela industrija transformisala.
Za mnoge, njegovo ime zauvek će biti povezano sa profesionalizmom, harizmom i radnom etikom. Upravo zato što je bio takva ličnost, izostanak nekih bliskih saradnika, posebno onih koje je sam podigao do zvezda, izaziva emocije i refleksiju.
U zaključku, dok javnost i dalje pokušava da shvati razloge Breninog povlačenja, jedno ostaje sigurno – Saša Popović je svojim životom i radom obeležio epohu. On nije bio samo producent, već i mentor, vizionar i jedan od najvažnijih kreatora domaće popularne kulture.
Briga o sećanju na njega sada je odgovornost svih onih koji su u njegovoj eri stasali, radili i rasli. Njegova priča možda se završila, ali trag koji je ostavio – tek će se prepričavati.